Branding og website til internationalt kuffertmærke
Øst møder vest!
Det japanske mærke Echolac, der producerer kvalitetskufferter, satser nu på at vinde større markedsandele i Norden. Af den årsag har de skruet op for markedsføringen i de nordiske lande. I den forbindelse har Propellos justeret mærkets kreative udtryk i en nordisk retning og lavet et website, som giver et overblik over de nyeste kuffertkollektioner fra Echolac.
Øst møder vest.
Det er, hvad der beskriver Echolac’s koncept bedst. Mærkets design har et betydeligt fokus på den japanske elegance, detaljer, præcision og kvalitet, hvilket er de(t) altoverskyggende kendetegn ved mærket med 54 år som eksklusiv bagageproducent på bagen. Siden 1964 har mærkets mission været entydig: at producere kufferter, som forener god kvalitet med et design, der er tro mod dets japanske rødder og kultur.
Propellos har stået over for en brandingopgave, hvor Echolac’s oprindelige visuelle identitet har skullet tilpasses et nordisk udtryk. Identiteten er justeret i en nordisk retning og blevet mere strømlinet. Den har fået et enkelt, nordisk udtryk med mere kant, hvor Echolac’s værdier og karakteristika er bibeholdt.
Designelementerne går igen på nyt website
Til at styrke Echolac’s nordiske markedsføring har Propellos udviklet et nyt brandingwebsite til det japanske mærke. Websitet præsenterer brandet og den filosofi, der ligger til grund for udviklingen af mærkets kollektioner. Og netop de nyeste kollektioner præsenteres for dem, der klikker ind på websitet.
Som led i præsentationen af brandet er der udviklet flere idékataloger til billedkoncepter, alt efter hvad de skal bruges til. På billederne indgår Echolac’s kufferter ledsaget af mennesker sammen med redskaber, der initierer professionalisme, for at indikere en sammenhæng mellem professionelle og kvalitetsbevidste mennesker og deres valg af kufferter. Billedernes elementer og personer samt scenen, hvorpå billedet er taget, giver det visuelle udtryk mere personlighed, da det bryder med de settings, hvor kufferter normalt skulle antages at indgå.
Echolac har således fået et professionelt og kvalitetsorienteret visuelt udtryk, som gør dem klar til at indtage det nordiske kuffertmarked og her vinde større markedsandel.