7 Gode, GRATIS redskaber til marketingchefen

- hvis du interesserer dig for digital markedsføring

 

Det er ikke ligefrem blevet billigere at markedsføre sit firma eller organisation. Det er heller ikke blevet nemmere. Kampen om kunderne er blevet mere intensiv, og det gælder som marketingchef at være helt fremme på den digitale front, hvis I ikke skal tabe terræn til konkurrencer. Men nogle gange er det rent faktisk muligt at finde gratis redskaber som gør indsatlsen nemmere og billigere.

Vi har derfor samlet 7 gratis redskaber til marketingchefer (og andre interesserede) som vi selv anvender i vores daglige arbejde, og som vi sætter stor pris på.


 

Gratis redskaber du ikke kan leve uden   

Gratis_Billeder-1800x950px-01

1: Gratis billeder

Hvorfor betale for stockfotos når du kan få dem gratis? Det går ikke uden professionelle billeder til jeres blog, nyhedsbreve, etc. – men det kan nogle gange være dyrt og omstændigt at få fat i billeder. På UnsplashPexels og Pixiabay er der et stort udvalg som er kategoriseret og de har tags så det er nemt at finde frem til billeder. Gratis billeder betyder ikke at den professionel fotograf skal droppes, da de kan tage unikke billeder til jer – men de kan være et godt supplement til de mindre ting. 

 

 

HubSpot_CRM-1800x950px-01

 

2: Hubspot crm

Gør det nemmere (for dig og) jeres sælgere at effektivisere salgsprocessen med et gratis CRM, hvor hele dialogen med kunderne kan håndteres. HubSpot er nemt at installere og arbejde med så I også får mere fokus på jeres salgspipeline. Der er også en effektiv integration til din e-mail, så kontakter automatisk bliver oprettet i systemet, og du kan arbejde videre med at lægge mere værdifuld information ind om de enkelte leads – i vejen mod at gøre dem til kunder.

 

 

 

Website_Grader-1800x950px-01

3: Websitegrader

Hvordan performer jeres hjemmeside? Er den for langsom? Eller er der andre ting der gør at I mister besøgende – og gøre dem til værdifulde leads på jeres hjemmeside. Websitegrader kigger på 4 forskellige områder på dit website: Performance, Mobil, SEO og sikkerhed. Se hvordan jeres hjemmeside ligger og få nogle tips til hvordan det kan blive endnu bedre.

 

 

 

Marketing_Akademi-1800x950px-01

4: Marketing Akademi – undervisning

Som marketinginteresserede må du aldrig læne dig tilbage, og holde op med at lære nye ting inden for digital markedsføring – så får du et problem. Men det kan omvendt også være dyrt og en tidsrøver at tage på kurser. På HubSpot´s Academy får du et imponerende omfang af blogs og gratis kurser inden for online markedsføring – og på et meget højt niveau. Her kan du bl.a. lære mere om ideerne bag om Inbound marketing;  Om hvordan du sørger for at skaffe trafik til siden, konvertere dem til leads, gøre dem til kunder og sørge for at de forbliver loyale kunder. Der er en lang række af andre emner som alle er aktuelle for den marketinginteresserede der ønsker at forbedre sine kompetencer inden for området.

 

Certifikationer

Der er samtidig mulighed for at Certificere sig i en række områder. Det er virkelig god E-læring med videokurser og efterfølgende eksamener. Her kan du bl.a. tage en Inbound Certifikation – med den på dit CV står du alllerede meget stærkere.

 

 

 

HubSpot_Sales-1800x950px-01

5: Hubspot sales

Vil du gerne vide om din e-mail er blevet åbnet af modtageren? Med Hubspot Sales har du styr på hvem, hvornår og hvor dine e-mails bliver modtaget. Sæt mere speed på din Inbound Marketing proces med dette gratis salgsreskab.

 

 

6: Inbound.org community

Vil du gerne holde dig opdateret inden for marketing. Så er Inbound.org et rigtig godt community til at læse hvad andre har af tanker inden for området. Det er også gode muligheder for at udvide sit netværk med ligesindede.

 

 

HubSpot_Tools-1800x950px-01

7: HubSpot gratis Marketing tools – Pop-up sign up

Skaf flere leads fra dit website, og bliv klogere på de besøgende. Her har du en effektiv mulighed for at hurtig sætte en pop-up sign-up op til – og bagefter se hvad de gør på dit website. Går de ind på jeres ”Prisliste” eller noget andet der indikerer at de er et ”varmt emne” – så er det bare med komme videre efter dem. Der er også mulighed for at lave en integration med Mailchimp nyhedsbreve – så kan du gøre endnu flere ting, ved at sætter nogle workflows af nyhedsbrev i gang – og skubbe 

 

 

Download guide til digital marketing strategi

 


 

Share