marketing automation OG INBOUND

Marketing automation skal først og fremmest passe ind i virksomhedens digitale marketing strategi. Her er det svært at komme uden om inbound marketing – også omtalt som content marketing – som efterhånden godt kan kategoriseres som en populær tilgang til digital markedsføring.

 

Hvad er inbound marketing?

Inbound marketing er en marketingstrategi, hvor man er kunde-orienteret og holder sit fokus på at tiltrække potentielle kunder via relevant og interessant indhold i den rette kontekst. Med inbound marketing har I klart defineret jeres buyer personas og deres kunderejse. Ud fra de definitioner får I en god forståelse for, hvordan I hjælper jeres buyer personas gennem beslutningsprocessen. Og det er netop dét jeres indhold udvikles i forhold til og som er en vigtig del i marketing automation. Inbound marketing er i sig selv en strategi og for at eksekvere den er der behov for forskellige værktøjer (eller en enkelt software platform, der har integreret værktøjerne, som f.eks. HubSpot).marketing automation og inbound proces.png

Sammenhængen mellem marketing automation og inbound

Marketing automation kommer blandt andet ind i billedet i forhold til at få det optimale ud af en inbound strategi. Marketing automation bistår inbound strategien ved at igangsætte automatiske workflows baseret på de forskellige inbound kampagner I eksekverer. Marketing automation sørger helt automatisk for lead-nurturing af hvert enkelt lead ved at distribuere det rette indhold alt efter buyer personaens karakteristika og hvor vedkommende er i sin beslutningsproces. Dette er ikke kun via e-mails, men også ved at personalisere hvilket indhold en besøgende eksponeres for på jeres side. Alt efter den besøgendes adfærd, kan I med marketing automation styre, hvilket nyt indhold vedkommende skal se.

 

 DOWNLOAD GUIDE OM MARKETING AUTOMATION

 

Share