vinder af D&AD New Blood Award 2017

New Blood Award er en af branchens mest prestigefulde internationale ungdomspriser, og det var med stor glæde at vi fik nyheden om at vores medarbejder, Dea Svanholm, er blandt de dygtige vindere med sin gruppe fra Reklamelinjen.

Gruppen har løst en opgave for Pearson, som er en af verdens største forlag for uddannelsesbøger og e-learning. Briefen lød på at identificere og løse et problem eller udfordring i forhold til uddannelse. Udgangspunktet for løsningen var deres egen indsigt om at have siddet og læst en masse undervisningsmateriale – og så ikke kunne huske en døjt af det dagen efter. Det var noget som alle i gruppen kunne nikke genkendende til – og det blev det problem som de ville løse.

Loyal studiemakker
Gruppens idéudvikling endte ud i et hav af idéer – som i sidste ende blev cuttet ned til to indsendelser til New Blood. Dea Svanholm fra Propellos fortæller i Bureaubiz om baggrunden for den endelige vinder-idé:

”Vi kom frem til, at det hjælper på indlæringen, hvis man bliver quizzet i stoffet og snakker med en studiemakker om emnet. Problemet er bare, at man ofte sidder og læser alene og derfor ikke har muligheden”.

Løsningen på udfordringen blev derfor: ’The Loyal Study Partner’.

Du kan se ideen forklaret i denne casevideo:

 

 

Det næste skridt er at de 5 vindere skal på scenen til New Blood Awards i London 5-6 juli og modtage en såkaldt "pencil" for deres arbejde.

Det vindende team fra Reklamelinjen består af:
Dea Svanholm, Mathias lund, Mads Trondhjem Haakansson, Sofie Sager, Kirill Dmitrichenko.

Se gruppens løsningsforslag her

Se omtale i Bureaubiz her

  

Share