Sådan udvikler du din inbound kampagneplan, inden du skal på messe

For mange B2B-virksomheder har fysiske messeaktiviteter altid været en af de mest værdifulde marketingaktiviteter på et helt kalenderår. Og det skal det også være, da det er et af de dyreste og ressourcekrævende marketing og salgstiltag i enhver virksomhed. Alt fra leje af stand, bemanding, transport, hotelophold, måltider, underholdning, design og indretning af standen, samt markedsføring er en yderst bekostelig indsats. Derfor skal din virksomheds arbejde være en god investering.

 

Men efter 2 års pandemi, hvor vi har været tvunget til at gentænke hvordan vi mødes, står det klart, at vi uden problemer kan kombinere fysisk og online tilstedeværelse.

Og den mulighed har du med inbound marketing – både før, under og efter messen. Formår du at skabe den rette markedsføring inden og under messen, for så derefter at få dine nye leads til at bevæge sig ned gennem salgstragten, så er der grobund for at lukke salg og skabe vækst, som er direkte afledt af din tilstedeværelse på messen. For selvom at der måske er et stort potentiale for at få nye leads, når du står ude på messestanden, findes den reelle værdi først når messestanden er pakket ned.

Men der er mange bolde i luften og meget at holde styr på i forbindelse med at skulle deltage i en messe. Det er derfor fordelagtigt at lave en kampagneplan, der sikrer at dine marketingaktiviteter eksekveres i tide. På den måde er du også langt mere fleksibel, hvis der skulle opstå ændringer.

Vi har udviklet et simpelt skema i excel, som du kan bruge til at komme hurtigt i gang. Den kan du hente her.

 

Propellos-Messestrategi-Kampagenplan-Hero-1920x1080px-05

 

Vil du vide mere, så download vores guide til hvordan du får succes med dine messer, ved hjælp af en automatisk, intelligent og effektiv inbound strategi.

HENT DIN GUIDE

 

Share