Websites til nyt restaurantkoncept
Virksomheden CO-MA står bag et nyt restaurantkoncept med fokus på lækre Cocktails (CO) og god Mad (MA). Virksomheden har foreløbigt 2 restauranter, på henholdsvis Vesterbro (Cafe De 4 Årstider) og Østerbro (Co-ma). Propellos har udviklet nyt paraply logo, identiet og websites.
Co-ma restauranten åbnede op i Århusgade på Østerbro for kort tid siden, og var med til at introducere de lokale indbyggere for en kombination af spændende cocktails og god mad. Ideen var bl.a. at starte aftenen med en cocktail inden den god mad skulle nydes. Dette, og en række andre nye tiltag, viste sig at være en så stor succes at virksomheden bag Co-ma, snart kunne åbne endnu en restaurant på Vesterbro. De blev i de gamle lokaler for ”Cafe De Fire Årstider” som ligger på Halmtorvet på Vesterbro. Vesterbroboerne er nu blevet introduceret for den samme lækre kombination af cocktails og mad, og det ser foreløbigt ud til at de er lige så glade for konceptet som på Østerbro. Cafe De Fire årstier ligger også i et område som har gennemgået meget store forandringer gennem de seneste år – ikke mindst med Kødbyen som ligger lige over for, og som giver meget trafik på Halmtorvet.
Fælles indgang – forskellige responsive websites
Ideen bag konceptet er at kunne tilbyde nogenlunde de samme cocktails og menu – dog med visse lokale tilpasninger – selv om de kører med forskellige individuelle identiteter og indretninger. Til at samle koncept og restauranter blev der udviklet et nyt website med fælles indgang/splitsite. Så kunne loyale kunder fra Østerbro også få mulighed for at afprøve restauranten på Vesterbro og omvendt. På fællessiden er konceptet beskrevet og der er mulighed for at bestille bord direkte på restauranterne.
De nye websites til de 2 restauranter er ens, udover at logo, billeder og tekster er forskellige. Siderne er bygget op som dynamiske afsnit, der nemt kan kopieres og flyttes rundt, så administrationen bliver ekstra nem.